Som annonceret i slutningen af november har Visma styrket sin støtte til de regerende mestre i Tour de France, Giro d'Italia og Vuelta a España. Fra den 1. januar 2024 vil verdens bedste cykelhold fortsætte som Team Visma | Lease a Bike.
I dag præsenterede Team Visma | Lease a Bike sine ryttere, hovedmål og nye visuelle identitet for medier og partnere ved en begivenhed i Amsterdam.
De sportslige ambitioner forbliver høje, og teamet sigter efter toppræstationer i forårets klassikere, etapesejre i Giro d'Italia, en tredje sejr i Tour de France-finalen og ikke mindst topplaceringer som forsvarende mestre i Vuelta a España.
"Det er ambitiøse mål, som du kan forvente fra vores hold. Vi ønsker at fortsætte med at skabe sportshistorie", siger Team Visma | Lease a Bike sportsdirektør Merijn Zeeman.
Vingegaard forlænger til 2028
Ud over de sportslige udfordringer for 2024 annoncerede holdet også, at cyclocross-verdensmester Fem van Empel, Vuelta-vinder Sepp Kuss og to gange Tour de France-vinder Jonas Vingegaard har forlænget deres kontrakter.
Kuss og Van Empel har underskrevet kontrakt gældende indtil 2027, mens Vingegaard har forlænget sin kontrakt indtil udgangen af 2028.
"Jeg føler mig meget hjemme på det her hold og med vores tilgang, der har bragt os stor succes. Derfor er jeg glad for at forlænge min kontrakt igen. Min fremtid er her, og jeg er stolt af det", sagde Vingegaard.
Nyt logo og trøje
Team Visma | Lease a Bike lancerede også sit nye logo og trøje til cykelsæsonen 2024 under holdpræsentationen.
Kombinationen af Visma og Lease a Bike som henholdsvis første og anden titelsponsor er en ny begyndelse, der bygger videre på alt, hvad holdet har opnået og opbygget i de seneste år. Dette udtrykkes tydeligt i holdets farveskema, hvor gult og sort stadig dominerer.
"Den nye trøje ser fantastisk ud, og naturligvis er vi meget begejstrede for, at Vismas brand stadig er med på tøjet hos verdens bedste cykelhold. Sponsoratet af Team Visma | Lease a Bike understøtter vores strategi om at øge vores virksomheds tilstedeværelse i Europa, både i nuværende og nye potentielle markeder", siger Merete Hverven, CEO i Visma.