Indkøbsportalen LogBuy Business, der er abonnementsbaseret, åbnede for brugere i januar og har i øjeblikket omkring 40 rabataftaler med kendte brands som Flügger, Norwegian, Apple, Circle K, Tryg, JYSK, Nespresso, Lyreco og Saxo.
Store anerkendte leverandører tilbyder ofte kun rabatter til store ordremængder eller til virksomhedskunder, der foretager hyppige køb, og her kan det være udfordrende for de små og mellemstore virksomheder at være med. LogBuy Business samler de mindre virksomheder, og gør det interessant for leverandører at tilbyde gode rabatter og fordele, fordi den samlede volumen øges.
“De mindre og mellemstore virksomheder er i denne tid ekstra pressede på både økonomi og ressourcer, og fokus må naturligvis være på at drive forretningen først og fremmest. Men alle ønsker at gøre en god handel, og her har vi gjort arbejdet for dem,” siger Daniel de Visme, Managing Director hos LogBuy, og fortsætter:
"Vi er gået ekstra langt for at finde de bedste og mest anerkendte leverandører i alle de mest almindelige kategorier, fra standardvarer til services. Uanset om det gælder kontorartikler, marketinghjælp, forsikringer, kaffe eller brændstof, og uanset om man er et tømrerfirma eller et reklamebureau, har vi det hele”.
Succes i andre lande og samarbejde på tværs i koncern
Visma-koncernen er Nordens førende softwarevirksomhed, og i Sverige og Norge har søsterselskaberne haft stor succes med indkøbsportaler til SMV-segmentet under navnet Visma Advantage, som er markedsledende i begge lande. Kunderne fra andre danske Visma-virksomheder som fx Visma Dinero og Visma DataLøn kan drage fordel af den nye danske løsning ved at få den tilbudt som en service gennem eksisterende abonnementsløsninger.
Martin Thorborg, Managing Director hos Visma Dinero, ser fordele i samarbejdet: “Vi kan berige vores abonnementer på regnskabsprogrammet Dinero med adgang til muligheden for at købe smart ind, hvilket er i klar synergi med at holde styr på sit regnskab og at hjælpe start up-virksomheder økonomisk. Vi har i forvejen andre samarbejder, der er yderst relevante for netop vores kundesegment, og det gør kun vores produkt mere attraktivt for brugerne.”
Karina Wellendorph, Managing Director hos Visma DataLøn og ProLøn, siger: “Det er tidskrævende for en virksomhed at afsøge markedet, hver gang et behov opstår, og derfor bliver indkøb ofte usystematisk og ineffektivt. Vi vil gerne give vores kunder endnu mere værdi, og det får de på mange måder med Visma LogBuys nye B2B-indkøbsportal.”
Med en erfaring på 20 år og over 400 store virksomheder og kommuner som kunder, samt omkring 800 partnere på den eksisterende løsning, er LogBuy Business et velafprøvet koncept, som nu giver B2B-segmentet glæde af flere nye indkøbsaftaler fra B2B-leverandører i Danmark. Antallet af partnere øges løbende.