Article

Mød vores kollega Lukas Bek

Den 2. oktober får vi besøg af en masse unge mennesker fra 9. klasse på vores kontor i København og Aarhus. Anledningen er det årlige Science Day, en landsdækkende kampagnedag arrangeret af Naturvidenskabernes Hus.

Article

Mød vores kollega Lukas Bek

På Science Day i Visma House møder eleverne blandt andet vores kollega, Lukas Bek, der afholder en workshop om robotteknologi, AI, IoT og Data Science for begyndere. Læs med her og find ud, hvad Lukas elsker mest ved rollen som Software Developer.

Article

Mød vores kollega Lukas Bek

Den 2. oktober får vi besøg af en masse unge mennesker fra 9. klasse på vores kontor i København og Aarhus. Anledningen er det årlige Science Day, en landsdækkende kampagnedag arrangeret af Naturvidenskabernes Hus.

Visma Life

Article

Mød vores kollega Lukas Bek

Den 2. oktober får vi besøg af en masse unge mennesker fra 9. klasse på vores kontor i København og Aarhus. Anledningen er det årlige Science Day, en landsdækkende kampagnedag arrangeret af Naturvidenskabernes Hus.

Visma Life

På dagen kan eleverne blandt andet møde vores kollega, Lukas Bek, der afholder en workshop om robotteknologi, AI, IoT og Data Science for begyndere. Her får eleverne mulighed for at lære at kode robotter, som skal dyste mod hinanden i forskellige udfordringer.

Læs med her og find ud, hvad det er ved rollen som Software Developer i Visma Enterprise, som Lukas synes er allermest spændende.

Lær Visma Enterprise bedre at kende

Hej Lukas, vil du ikke fortælle os lidt om din uddannelse og din vej til Visma?

Jo, efter folkeskolen læste jeg først en HTX. Efter et sabbatår startede jeg så på Danmarks Tekniske Universitet, hvor jeg læste softwareteknologi. Efter et praktikforløb og studenterjob i et konsulenthus, søgte jeg jobbet i Visma Enterprise, fordi jeg syntes, det lød mega spændende. Det passede med, at jeg blev ansat i Visma, da jeg afsluttede min universitetsuddannelse.

Hvad er det, der er allermest spændende ved at udvikle softwareløsninger, hvis man spørger dig?

Det er et slags logisk puslespil, man skal løse hver dag i form af både komplekse problemer og innovative løsninger. Uanset om det handler om at omdanne en idé til en konkret løsning eller finde en drilsk linje kode, kræver det altid en kombination af logisk tænkning og kreativ tilgang.

For at bruge puslespillet som metafor igen: softwareudvikling er som et puslespil, hvor jeg konstant kan tilføje og justere brikkerne. Det er spændende at se, hvordan hele billedet begynder at tage form – fra en kreativ idé til et fuldt udbygget produkt.

Kan du huske, hvad du havde af tanker om uddannelse, dengang du selv gik i 9. klasse, og har du et godt uddannelsestip til de elever, der deltager i din workshop på Science Day?

Altså tilbage i 9. klasse vidste jeg ikke rigtigt, hvad jeg ville. Der var en del, som snakkede om gymnasium og universitet, så jeg tænkte "måske jeg skulle prøve det". Jeg brugte en del tid foran computeren og tænkte derfor, det kunne være oplagt at lære mere om dem. Det var ikke rigtigt, fordi jeg følte et kald for softwareteknologi, men jeg endte med at synes, det var spændende at lære om.

Skulle jeg give et tip til de her unge mennesker, så skulle det være, at når man vælger uddannelse, så er der ikke nogen rigtige eller forkerte valg. Det vigtigste er at vælge noget, man interesserer sig for, og som man finder spændende. Man kan altid justere sin vej, hvis det viser sig, at det første valg ikke rigtig var, hvad man regnede med.

Læs mere om Science Day

Måske kan du også lide